MŰVÉSZSAROK VENDÉGEM:ALLABHYA GHOSH INDIÁBÓL

A film számomra nagyon drága médium. Fáradhatatlanul törekszem arra, hogy független filmeket készítsek anélkül, hogy a művészetet illetően kompromisszumot kötnék.
Mindig a nyelv művészete, a globális egység és a béke iránti szeretet mellett vagyok.

Allabhya Ghosh

Allabhya Ghosh sokoldalúsága nemcsak filmjeiben tükröződik, hanem személyes életében is. A Bengali Television Channel forgatókönyvírójaként dolgozott, és számos bengáli filmben és sorozatban dolgozott színészként.
Jelenleg független bengáli játékfilmeket és dokumentumfilmeket rendez és készít.

Miért döntöttem úgy, hogy elkezdek animációs filmeket készíteni?

A kérdésre adott válaszában egy őszinte és bátor embert ismerhetünk meg, aki nemcsak a filmkészítés “titkaiba” avat be minket, de betekintést enged India közéletébe és mindennapjaiba is.

Allabhya Ghosh

Allabhya Ghosh 1976.6.10-én született Kalkuttában, Indiában. Az agyagmodellezés és a rajzok a hobbija. Nem hisz a formális oktatásban. Szenvedélye a versek, történetek, cikkek és regények írása.
Forgatókönyvíróként dolgozott a Bengáli Television Channelnél, és számos bengáli filmben és sorozatban dolgozott színészként.
Jelenleg független bengáli játékfilmeket és dokumentumfilmeket rendez és készít. Versei, regényei, történetei hazai és nemzetközi folyóiratokban jelentek meg. Első verseskötete “A tükör” volt, és 17 évesen jelent meg.
Interjú Allabhya Ghosh filmrendezővel

Miért döntöttem úgy, hogy elkezdek animációs filmeket készíteni?

Gyerekkorom óta rajzoltam és agyag modelleztem. Arra azonban soha nem gondoltam, hogy animációkat csináljak, és miért döntöttem úgy, hogy animációs filmeket készítek, ennek egy hosszú története van.

Az írással, a színházzal és a filmkészítéssel fokozatosan elkezdtem vizuális narratívákat készíteni mások számára. Végül késztetést éreztem arra, hogy saját filmet készítsek. Saját írásom történetemet vizuális narratívává alakítva elkészítettem első játékfilmemet, a tolvajt, amely 108 percet ölelt fel. Ez azonban nem volt animációs film. Élőszereplős játékfilm volt. Nagy erőfeszítéssel és fegyelemmel, két éven keresztül apránként dolgozva végül elkészült a film. Ennek a filmnek a készítése során azonban számos kihívást jelentő élménnyel szembesültem. Számos heves akadállyal találkoztam, és számos problémával kellett szembesülnöm. Le kellett küzdenem az anyagi nehézségeket. Rájöttem, mennyire kiszolgáltatott vagyok szervezeti szerepkörben. A mozi egy közös erőfeszítés, ahol nem lehetséges, hogy egy személy egyedül tudjon megbirkózni minden feladattal. De sok gonddal kellett szembenéznem, amikor a többit összehoztam, és minden munkát velük végeztem. Bár az első filmtől kezdve a legtöbb munkát, mint a kamera, a vágás, a hangtervezés, a zene stb., én végeztem, de mások segítsége nélkül nem lehetett befejezni a filmet. Ebből következően pénzeszközök rendezése és hozzáértő személyek felkutatása; ez a két feladat elég nagy kihívást jelentett számomra.

„A modern időkben az egész világon; az emberek termékekké válnak. Elveszítjük szívünk legszebb művészetét. A való életben mindannyian tolvajok vagyunk.”

– Részlet a film tartalmi leírásából –

Úgy tűnik, sok mondanivalóm van, bár nem volt pénz a zsebemben. Lehet pénz nélkül filmet csinálni?

Elkezdtem szemlélni. Pénz nélkül nem valószínű, hogy valaki többször is dolgozna a filmemen. Egyszer azt hittem, hogy nem tudok filmet készíteni. 2014-től 2018-ig ez a négy év csak gondolkodással és töprengéssel telt el; Nem tudtam semmilyen munkát végezni. Viszket az agyam: filmezési viszketés. Azt akarják, hogy érzelmeik erőteljesen kifejeződjenek. Arra azonban nincs módom, hogy napvilágra hozzam őket. Inkább olyan, mintha a reggeli rutinod miatt aggódnál, és nem tudod megtenni. Ez már csak így van. De meddig tarthat fenn egy ilyen aggodalom? Senki sem tudja sokáig tartani. Én sem tudtam kezelni. Nyugtalannak éreztem magam, és elkezdtem néhány állóképet rögzíteni a fényképezőgéppel. Összegyűjtöttem néhány állóképet különböző helyekről. Írtam egy forgatókönyvet egy saját maga által írt történet alapján, és készültem a filmkészítésre is. Az elmúlt négy évben több forgatókönyvet is írtam. Azok, amelyek nem öltöttek film formát. Most kétségbeesetten szeretném betenni a Photoshopba; 25 képkocka másodpercenként az állóképen; Mozgó filmet kellett alkotnom. Elhivatottan kezdtem el egy teljes hosszúságú animációt. A film főszereplője egy gyerek. Az unokaöcsém akkor öt éves volt. Elkezdtem fényképezni különböző szögekből. Az állóképek zökkenőmentes összekapcsolásával elkezdtem dolgozni a “The Dream Ferryman” című filmen.

Ahogy elmélyültem ebben a munkában, rájöttem, hogy egy ekkora filmet úgy készíteni, hogy minden képkockát egymás után zökkenőmentesen összekapcsolunk, rendkívül időigényes feladat. A munka egyszerűen a keretek másolása és beillesztése. Mint egy animátor, aki képeket készít, vagy aki modelleket épít, vagy díszletterveket készít, ezek a szempontok itt nem voltak jelen. Tehát, ha figyelembe vesszük, hogy a hagyományos animációs technikák helyett állóképek összekapcsolásával készítettem filmet, helyénvaló lenne animációs filmnek nevezni a filmemet? Kezdtem érezni a kreativitás hiányát. Kezdtem azt hinni, hogy egy ilyen módon megalkotott filmnek nem lesz nagy jelentősége animációs filmként. Kezdtem úgy érezni, hogy sok időt pazarolok valami hiábavalóra. Így végül sokkal jobban lemaradtam, mint amennyit előre haladtam a munkával. Így, miután néhány napig dolgoztam rajta, úgy döntöttem, hogy elhagyom ezt a filmet.

Kísérleti jelleggel egy rövid animációs film létrehozására törekedtem, az animációs filmkészítés fortélyait próbálva megragadni. Milyen az animációs filmek elfogadása a filmfesztiválokon? Milyen széles az animációs filmek forgalmazási területe? Mindezekkel kapcsolatban különféle kérdéseim és kétségeim is voltak. Nem volt más módja ennek igazolására, mint egy rövid animációs film elkészítése, ennek elkészítése nélkül egyik szempontot sem tudtam volna megerősíteni. Korábban a legnagyobb kihívások, amelyekkel a filmkészítés során szembesültem, a finanszírozás és mások segítsége volt. Az animációs filmkészítés területén azonban ezek a konkrét kérdések nem merültek fel. Megtaláltam a módját, hogy megszabaduljak az anyagi korlátoktól. A mások segítségének szükségessége minimálisra csökkent, és eltűnt. Ennek eredményeként az animációs filmkészítés meghozta számomra a művészi függetlenséget, és az egyéni szabadság végső szakaszát jelentette számomra, amikor nulla költségvetésből készíthetek filmet, sokkal többet tudok majd kísérletezni a filmkészítéssel. Az anyagi veszteségtől való félelem nem tart vissza ebben a forgatókönyvben. Ebben a formátumban minden munkát magam is el tudok majd végezni. Az animációs filmem elkészítéséhez tehát csak az időm és a türelmem kellett, mint fő erőforrás. A neves indiai filmrendező, Ritwik Ghatak szavai jutnak eszembe róla. Azt mondta, ha van más médium, amely erősebb a mozinál, akkor felrúgja a mozit, és távozik. Kezdtem úgy érezni, hogy megtaláltam azt a hatalmas médiumot, amit Hrithik Ghatak nem.

Elkezdtem készíteni egy rövid animációs filmet “Választás” címmel. Az “Election” egy 4 perces, 46 másodperces politikai szatíra animációs film. A „Választás” című film szatirikusan ábrázolja India teljes demokratikus szavazási rendszerét. Hírcsatornákon megjelenített politikai animációs klipek; Szerintem hiányzik belőlük az intelligencia. Mert készen vannak. A hírcsatornáknak nagyon kevés idejük van a gondolkodásra. Így hát elkezdtem egy rövid animációs filmet készíteni, elsősorban ennek a koncepciónak a alapján. Célom, hogy a filmem élvezetes legyen, egy kis humorral. A szórakozás közepette az átgondoltság esszenciája lesz jelen. A szórakozás egyáltalán nem lehet könnyű. Nem kellene olyan bonyolultnak lennie, hogy megértsük, mire gondolok, hogy az embereknek két napig gondolkodniuk kelljen. Azt szeretném, ha az üzenetem könnyen érthető lenne. Azt akarom, hogy egyértelmű legyen, de ne sekélyes. Tartalmazni fogja az uralkodó rendszer kritikáját, és kihívást jelent az intézmény számára.
Ezeket az ötleteket figyelembe véve kezdtem el dolgozni a film megalkotásán. A kézzel rajzolt képeket beszkenneltem a számítógépbe, és digitális színekkel töltöttem fel, hogy életre keltsem a karaktereket. Ezt követően a szereplőket a Photoshopba importáltam, és minden jelenethez külön-külön kereteket készítettem, a történetnek és a művészi iránynak megfelelően elrendezve. Ezt követően az egyes képkockákat egy digitális videószerkesztő szoftverbe importáltam, és szekvenciálisan elrendeztem őket, így összefüggő jelenetfolyamot hoztam létre. A gyártási módszer nem volt teljesen új. Animációs filmeket készítettem hagyományos módszerrel. Ennek eredményeként a könnyen elérhető és ingyenes szoftverek használatával költséges szoftverek nélkül tudtam elkészíteni animációs filmjeimet.
Nem jártam animációs iskolába, hogy tanuljak. Azonban gyerekkorom óta rengeteg animációs filmet néztem, és most is nézem őket. Nagy hatással volt rám az amerikai független animációs filmrendező, Bill Plympton. Munkái, a kézzel rajzolt karakterek, az általa létrehozott jelenetek és animációs filmkészítési technikái nagyon inspiráltak és motiváltak. 2018-ban befejeztem a „Választás” című animáció elkészítését, és elkezdtem beküldeni a filmet különböző filmfesztiválokra. Az idő múlásával a „Választás” című film nemcsak az országon belül, hanem nemzetközileg is elismertséget szerzett különböző filmfesztiválokon. Nemcsak levetítették, hanem díjakat is kapott, és nagy dicséretet kapott.

Bár a film elkészítése előtt; Egy férfit börtönbe zártak, mert karikatúrákat rajzolt Nyugat-Bengália főminiszterére, amely államban élek. Nem érdekel az egész; csináltam egy politikai rövid animációs filmet arról a kormányfőről. Megértem, milyen erősek az ilyen képek a tiltakozás nyelveként. Eszközként az emberekkel való kapcsolattartáshoz. Természetesen a minimális költségvetésű film készítése gyakran nagyobb alkotói szabadságot és erősebb függetlenségérzetet eredményezhet a nézeteinek mozi általi kifejezésében. A független, pénzügyi korlátoktól mentes politikai véleménynyilvánítás eszméinek kifejezésére szolgáló eszközként kezdtem megérteni az animációs filmek jelentőségét. Úgy döntöttem, hogy az élőszereplős és dokumentumfilmek mellett animációs filmeken is dolgozom.

Így 2019-ben megalkottam az “Elnök lova című filmet. Ez is politikai szatíra volt, csakúgy, mint az előző film” animációs filmet 2019-ben. Arra törekedtem, hogy a történetet úgy mutassam be, hogy a felnőtteket és a gyerekeket egyaránt megérezze, és éreztesse, ez a film nekik készült, ezért ebben a filmben nincs korhatár, az animációs filmek elkészítésének előfeltételei szerint És kétségtelenül őszintén törekedtem arra, hogy ezeket a humoros és szatirikus elemeket ezzel a szellemes intellektussal összhangban mutassam be.

Ennek a filmnek a gyártási módszerében és alapanyagában azonban történt néhány változás. A film szereplőit és jeleneteit teljes egészében agyag felhasználásával alkottam meg. Az agyag itt jelent meg a filmkészítés elsődleges elemévé. Megértettem, hogy minden könnyen elérhető anyagot kell felhasználnom a filmjeim elkészítéséhez. Ehhez a filmhez különféle elemeket hoztak létre, mint például agyagpalota, hegyek, agyagemberek, agyaglovak, növények és kellékek.
Az Elnök lova az erkölcsi nevelés metaforikus meséje.

Megtisztelnek a munkádért. Tiszteletben részesül a szolgálatáért. Hatalmas vagy a posztodért a pozíciódért.

Soha ne gondold, hogy születésedtől fogva értékes vagy. Soha ne gondold, hogy fontosabb vagy, mint az emberek, több, mint az ország, nagyobb, mint a föld, nagyobb, mint Isten. Ne feledkezzen meg minden hatalmáról, amelyet az ország népének alkotmánya adott. Isten ajándéka vagy. Isten jót jelent. E világ minden jó dolga.

Tehát ne élvezd az erődet. Legyen óvatos a kötelességével kapcsolatban. Munkájának késése vagy hanyagsága kizökkentheti a helyzetéből. Felsőbbrendű vagy spirituális erő nélkül nagyon normális vagy, mint mások. Egy kis tévedésért elveszítheti tiszteletét, erejét, kényelmét és így tovább. Tehát vigyázzon minden lépésére. Amelyek belső és külső létezést biztosítanak számodra.

Közel hét hónapba telt, míg egymagam megalkottam ezt a filmet. A filmkészítési folyamatom egyik jellegzetessége az volt, hogy nem volt előre meghatározott idővonal. Az, hogy mennyi ideig tart egy projekt befejezése, a projekt feladatainak természetétől függ. Minél több munkát szeretnék elvégezni, annál tovább tart a projekt befejezése. Nincsenek előre meghatározott becsléseim arra vonatkozóan, hogy mennyi ideig tart az adott feladat elvégzése. Egyes projektek hosszú időt vehetnek igénybe, míg mások nagyon rövid idő alatt befejeződhetnek. Addig dolgozom a projekten, amíg az teljes megelégedettséget és beteljesülés érzést ad. Tehát az érzések szolgálnak mércéül a munkám idejére. Soha nem kötök kompromisszumot semmilyen munkaügyben. Képzeletemet saját képességeim felülmúlásával valósítom meg. Valójában fontos tudomásul venni, hogy amikor egy film elkészül, előfordulhatnak olyan esetek, amikor nem minden úgy alakul, ahogy eredetileg elképzeltem. Nézetem szerint a képzeletünk olyan erős, mint amilyen; a valóságban a formálási képességünk nem olyan kifinomult. Mert egyikünk sem tökéletes. Egész életemben arra törekedtem, hogy tökéletes legyek. És ez az erőfeszítés arra késztetett, hogy egy másik filmet készítsek az egyik befejezése után, ami arra késztetett, hogy még egy filmet készítsek.

Gondolkodónak tartom magam. Nem tudom, mennyire vagyok kitűnő művész. Szeretném jobban hangsúlyozni a gondolataimat. A művészet, mielőtt elérné konkrét formáját, a valóságban alaposan formát ölt az elmémben, és fokozatosan fejlődik bennem. Szerkezet, tartalom, stílus és történet; mindebből; A filmjeimet a kijelentések uralják. Amit mondani próbálok, az fontos lesz számomra. Az állítás megalapozásához olyan elemeket építek be, mint a szerkezet, a tartalom, a stílus és a narratíva, hogy hatékonyan bevonjam a közönséget.

A készülő animációs filmem címe: “Eső könnyei. A 2020-as év nem volt előre megtervezve. Inkább egy “Varázsló” című animációs film elkészítésére készültem. Hirtelen megkeresett egy filmfesztivál, és felkérték, hogy egy háromperces animációs filmet, amely kiemeli a globális vízválságot. Három hónapos időkeretet adtak nekem ehhez a projekthez a művészet nem vagyok a társadalmi élet összetettségeit, a politikát, a filozófiát, és még inkább a művészeten keresztül fejezem ki filmfesztiválon, amely a globális vízválságról szeretne filmet vetíteni, én is rájöttem, hogy a szándékuk nemes.

Mindig olyan gyakorlatban veszek részt, ahol naplóba írva megörökítem a fejemben felmerülő gondolatokat, legyen szó ötletekről, beszédekről vagy történetekről. Ezek a naplók szolgálnak a nyersanyag tárhelyemül. Tudom, hogy ezek az írások soha nem fognak megjelenni. Talán nem kellene mindent közzétenni. Mert nem mindegyik nagy jelentőségű vagy szükséges. A kezdeti szakaszban nehéz különbséget tenni a szükséges és a szükségtelen között. Ezért rendkívül fontos, hogy ezeket az elsődleges szinten rögzítsük. Nem tudok jobb alternatíváról, mint a grafikonok megjelölése a tudatunkban tudatosan és tudattalanul zajló játékok azonosítására. Mindenesetre elkezdtem keresgélni a naplómban. Kicsit olyan érzés volt, mint egy kincsesládába ásni, hogy megtaláljuk a megfelelő gyöngyszemet, mint egy rejtett kincs feltárása és feltárása. Találtam egy történetet a naplómban a vízválságról szóló filmhez. Réges-régen egy délután az unokaöcsém egy történetet akart hallani tőlem. Elmeséltem neki az általam kitalált mesét. Ezt az érdekes történetet később beírtam a naplómba.

A történet így szólt: Egy béka vízhiányos volt a forró nyárban. A megpróbáltatások a halál szélére vezették. Elkezdett kutat ásni vízért. Fokozatosan tóvá változott a kút, miközben folyamatosan ásott. A víznek azonban még csak nyomát sem találta sehol. Ezt követően a róka tovább kutatta és kereste a vizet. A tótól a folyó felé tartott, végül a tenger felé vette az irányt. De hol van a víz? Egy csepp víznek nyoma sincs sehol. A béka fáradt és kimerült volt a homokon. Egy szemernyi energiája sem volt jajgatni és sírni. Könnyek potyogtak a szeméből a földre. És azokat a könnyeket egy pillanat alatt felszívta a föld. A béka kínját látva az égnek felragyogott a szeme, és két csepp eső esett. A béka megkapta a két csepp vizet, és az ég felé fordult, és összeszedte erejének utolsó maradványait is, kiáltott és sírva fakadt. A béka iránti részvéttől az ég szíve fokozatosan elnehezedett. A szakadó eső az elektromos viharokkal együtt elkezdődött. Az alföldek, tavak, folyók, patakok pedig elkezdtek megtelni esővízzel. A béka pedig lebegett a folyón, és beleesett az általa ásott kútba. Boldogan úszott benne, és játszani kezdett.

A történet erkölcse az, hogy ha óvatos és könyörületes vagy minden élőlénnyel a Földön, ha korlátozottan, őszinte megfontoltan bánsz velük, akkor az egész univerzum, maga a kozmosz lelkesen ül, hogy cserébe megmutassa együttérzését, és együtt vár. tárja ki karjait, hogy empátiával árasszon. Igen ez így van. A történet azt üzeni, hogy bármit teszünk, jutalomként visszatér hozzánk. Ha gondosan és együttérzéssel bánunk a világgal, az univerzum kedvesen válaszol, és empátiát mutat felénk. Mindenképpen a végén mondom. Felelősségteljesen használja a vizet és őrizze meg. Ügyeljen a vízkészletekre és gyakorolja a víz megőrzését.

Ezen ötlet alapján készítettem egy animációs képet a számítógépemen, és a „Tears of Rain” nevet adtam neki. Ez egy váratlan kiegészítés volt a két korábbi rövid távú animált képem mellé. Ennek a filmnek a hátterében egy informatív szinkronhang került. Az animációs film dokumentumfilm stílusú lett.

A következő film, a “Magician” politikai film volt. Ismét politikai szatírák készítésével voltam elfoglalva. Ezt az animációs filmet a hagyományos, kézzel rajzolt képek módszerével készítettem. Az álomszekvenciákat kiszíneztem, a film többi részét pedig fekete-fehérben hagytam. Az igazi jeleneteket fekete-fehérre, az álomsorokat pedig élénk színekre színeztem.

Ez szimbolikusan történt, hogy különbséget tegyen a valóság és a fantázia között a filmben. Ez a film India politikai táját és annak drámai változásait mutatja be szatirikus humorral. A film olyan kérdésekkel foglalkozott, mint a világjárvány felhasználása a demokratikus mozgalmak elnyomására, az egyéni hangok elfojtása a szabadságért, és az emberek közötti megosztottság megteremtésének kísérlete, hasonlóan az emberek közötti megosztottság kiépítéséhez.

Azok az emberek, akik nem akarnak háborút, abban a két országban, amelyek konfliktusba keveredtek. Minden határt és gátat át akarnak törni, és eggyé akarnak állni. Akiknek bánata, fájdalma és szegénysége majdnem ugyanaz. Ebben a filmben felhívás van arra, hogy áttörjük ezeket a határokat. A film egyik jelenetében a háború vadászrepülőgépei a béke fehér galambjává válnak, amikor megütik őket a szeretet virágai.

A jelenlegi politika nem fog változni, hacsak nem erősíti a meg az arculatot, és nem szűnnek meg a korrupciótól hemzsegő visszásságok. Ma már nincs helye jó embereknek ezen a területen. Ma már egyetlen civilizált és tisztességes ember sem akar politikával foglalkozni. Politika nélkül azonban semmi sem történhet. Arvind Ghosh, Chittaranjan Das, Subhas Chandra Bose, Masterda Surya Sen és Khudiram Bose, a politikába való belépés célja nem volt személyes haszonszerzés; nem az önérdek vezérelte őket. Manapság mindenki a saját érdeke miatt lép be a politikai színtérre. Tolvajok, gengszterek, rablók, antiszociálisok, feketepénz-kereskedők, csempészek – mind politikussá válnak. A politikai pártok a menedékük. A politika ma már nem más, mint a keselyűnek nevezett ravasz madár játéka, és semmi más.

Írtam egy cikket, miután egy videó, amelyen két nőt szexuálisan zaklatnak és felvonultatnak, elterjedt Manipurban. Összehasonlítottam azt a helyzetet, amikor Narendra Modit a Mahábháratából származó vak Dhritarashtra királyhoz hasonlították, és Rajya Sabháját (a parlament felsőháza) Hastinapur királyságának udvarához, ahol Dhritarashtra király hallgatott, miközben Draupadit levetkőztették.

Néhány napja láttam, hogy a parlamentben Adhir Chowdhury kongresszusi képviselő Modi előtt állt, és ugyanazokat a szavakat mondta, mint én. Annak ellenére, hogy a YouTube szabályozott, és a bevételszerzés le van tiltva. Tudom, hogy a kormány egy speciális ága folyamatosan fáradhatatlanul dolgozik, pénzt költ, és ennek a feladatnak a végrehajtására hajtja az embereket. Látásuk messze túlmutat. Elérhetőségük messzire terjed. Ennek ellenére elég kielégítő és érdemes, ha egyes szavak messzire eljutnak és sikeresek lesznek.
A kormány informatikai sejtje olyan elhivatottsággal dolgozik, ami egy olyan triviális ember életében, mint én, jelentéktelennek tűnik. Erre egészen jól ki tudok következtetni egy egyszerű eseményből.
A 2020, a világ legnagyobb független mozi-tévécsatornája, amely egy európai országban található, megkeresett. Azt mondták, hogy megveszik az összes addig készült kisfilmemet. Nagyon örülök, hogy kinek nem tetszik, ha fizetést kap a munkájáért? Összeállítom a kisfilmjeimet és elküldöm. A nemrég készült “Varázsló” film nem szerepelt ezen a listán. Havonta rendszeresen vetítették különböző hazai és külföldi filmfesztiválokon. Attól féltem, hogy ha eladom a közvetítési jogokat egy európai tévécsatornának egy független filmeket sugárzó embercsoportnak világszerte, a filmemet eltávolítják a filmfesztiválról. Nem tudom megemlíteni ennek a szervezetnek a nevét. Mert még mindig szerződésben állok velük. E-mailben kérték a “Varázsló” című filmemet.

Ugyanebben az e-mailben azt válaszoltam, hogy a filmet jelenleg különböző filmfesztiválokon vetítik. Tehát ebben a pillanatban nem tudom biztosítani a filmet. Aztán a szervezet több pénzt ajánlott fel a ‘Varázsló’ című filmemért, mint a többi filmem, és biztosítottak, hogy nem lesz semmi probléma az ő részükről, ha a filmet a filmfesztiválon vetítik. A megállapodás ily módon jön létre. Egyszerűen nem tudom feltenni a filmet a netre. 2024-ig nem tudom eladni más tévécsatornának nyilvános vetítésre.

Nem értettem a kísértést, amit mutatott. Beléptem a csapdába. Valójában pénz kellett. Abban az időben a járvány zajlott. A szavak ott vannak; pénz hiányában elvész a jellem. Ez történt velem. Tudomásom szerint. Ez a cég megvásárolta tőlem ennek a filmnek a TV online jogait 2024-ig, és megölte a filmet. Nem mutatják be ezt a filmet, bár a többi filmemet mutatják. Bár ezt a filmet még mindig vetítik a filmfesztiválokon. Ezt a filmet 2024-ig nem tudom közvetíteni az interneten vagy a tévében Indiában vagy Ázsiában. Egy ördögi kör áldozata lettem, amire később rájöttem.

Ma rájöttem, milyen messzire elterjedt a befolyásuk. Embereik mindenhol ott vannak, Európában, Amerikában. A médiamanipulációs játékuk pedig félelmetes. Ha nem követed a vonalukat, megrágnak és kiköpnek.

Kicsit megbotlottam a sárban, de nem akartam abbahagyni. Elkezdtem felkészíteni magam, hogy százszor annyit üssek, mint amennyit minden erőmmel megsérültem. A forgatókönyvet, amelyet ekkor írtam, a „Demokrácia” címet viseltem. Hadd meséljem el, hogyan jutott eszembe a demokrácia története. Kalkuttában az ESIC állami kórházba mentem ájurvédikus kezelésre. Hatalmas sorral kell orvoshoz fordulni. Amikor beléptem a sorba, hogy orvoshoz forduljak, láttam, hogy egy fali ventilátor fut a falon. Egy fali ventilátor, de sok ember.

Aki el tudja érni a fali ventilátort, az nem akar onnan elmozdulni. Azt hiszem, ez a ventilátor alapján megmagyarázható az egész demokratikus rendszer. Elmentem az orvosi kamrába, és láttam, hogy van neki klíma. Ez India demokráciája. Erő egy maroknyi kézben, élvezve minden előnyét. Minden vagyonukat és vagyonukat maguknak halmozták fel. A másik csoportnak pedig nem marad semmi.

Innentől kezdtek csírázni a fólia magjai. Ez egy fekete-fehér film. A filmben a rajongó nővé válik. És számos kéz jön, hogy élvezze ezt a nőt. A bántalmazott nőt bántalmazzák és bántalmazzák. A film egy pillanatra színessé válik. Látható, hogy a nő indiai zászlót visel. A nő India térképévé változik, és megpróbálja magát India anya megtestesüléseként ábrázolni. A valóság és a szimbolika ötvözésével megalkotott film szereplői és jelenetei teljesen eltérnek korábbi munkáimtól.
Demokrácia témájú filmem azt mutatja be, hogyan változnak az elnyomott emberek kutyává. A hatalom vagy az intézmények a húsevés után odadobják a csontot az embereknek. Az emberek, mint a kutyák, harcolnak ezért a csontért. Az intézmények féltik saját árnyékukat.

A „Demokrácia” című filmemet nemzetközi filmfesztiválokon mutatják be szerte a világon, köztük egy dél-koreai buddhista filmfesztiválon. A filmet ebben a hónapban egy malajziai kormányzati filmfesztiválon is levetítik. Szóval megértem, hogy ez a film, akárcsak Charlie Chaplin némafilmjei, mély értelmet, egyszerűséget, költészetet és vonzerőt közvetít az emberek számára.

2021-ben polgárháború dúlt Afganisztánban. A kabuli repülőtéren emberek milliói rekedtek, és megpróbáltak elmenekülni Afganisztánból. Afganisztánban megsértették az emberi jogokat. Afganisztán az egész világon a címlapokon szerepelt. A nőket és a gyerekeket nem mentették meg az erőszaktól. Aggaszt, hogy Afganisztánt háborús övezetté kell tenni a világpolitikában. Ez idő alatt készítettem egy rövid animációs filmet Taliban címmel. Ebben a filmben sem voltak párbeszédek, hasonlóan az előzőhöz, amit megbeszéltünk. Ennek ellenére humoros és színes film volt. Egyrészt az elkényeztetett emberiség, másrészt a világ vezetőinek sakkjátszma az egyszerű emberekkel. Mindezeket a dolgokat szatirikusan emelték ki ebben a filmben. Ezzel a játékkal azt akartam érzékeltetni, hogy senki sem nyer. Ha az emberiség veszít, akkor a Földön minden ember veszít.

Következő filmem a “Maksha” 2022-ben. A filmkészítés terén egy dologra összpontosítottam; Addig nem haladok előre a mozi létrehozásában, amíg meg nem tapasztaltam egy ütést belülről. Az elején a tárgy, az attitűd; Nem javítok semmit, hogy elkészítsem a filmjeimet. Egyik kijelentésem jut először eszembe. Aztán azon dolgozom, hogy ezt az állítást a film szövetébe szövöm, hogy megalapozzam.

A “Maksha” felszabadulást jelent. Roddur Rayt, egy YouTuber-t az állam kormánya letartóztatta erős bírálat és durva nyelvezet miatt. Letartóztatása után elkezdtem készíteni ezt a filmet, hogy tiltakozzak a letartóztatás ellen.
Egyrészt a közösségi média erőteljes médiummá vált. Lehetőséget biztosított számunkra, hogy szabadon kifejezzük magunkat. Ugyanakkor a közösségi média szabályozására is törekednek. Sok ember Facebook-, Twitter- és YouTube-fiókját betiltják.
A filmemben bemutattam, hogyan tartóztatták le Roddur Rayt durva módon. A rendőrök brutálisan megverték, száját ragasztószalaggal lezárták. véleménynyilvánítás; A kifejezés kifejezése; a kormány semmiféle jogot nem hajlandó adni neki. Ekkor Roddur Ray nagyon hangosan elkezdte fújni a szelet. Egy ember megkötözve, megkötözött kézzel és szájjal, tehetetlen állapotban himbálózik. A hatóságok megdöbbenve látják, hogy az illető visszafogottsága ellenére is tud hangot adni. Vizsgálni kezdenek, honnan jön a hang. Megérthetik, hogy a hang Roddur Roy mögül jön. Megállítani a zajt; a Rendőrség egy botot szúrt Roddur Roy végbélnyílásába. De a hang nem szűnik meg. A bot egyenesen a végbélnyílásból, vérrel elkenve jött ki a rendőrök felé. Elkezdett ömleni a vér. De a zaj nem szűnik meg. Az utolsó jelenetben egy széket mutatok, amelyre maszkot helyeztek. A maszk a szél megtörésének intenzitásával esik le a székről, és a földre esik.

Mint korábban mondtam, a mozi számomra a tiltakozás nyelve; A kifejezés eszköze. Közülük figyelemre méltóak a jelenleg készülő filmek; Egy animációs filmet készítek “Equality” címmel, hogy határozottan tiltakozzak a háború és a pusztítás ellen. Ezt a filmet fából készítem. Újabb filmet készítek szövet felhasználásával. Ennek a filmnek a címe Recycle. Ez egy környezetvédelmi animációs film.

Allabhya Ghosh

India

Contact details:

945; Haridevpur Netaji Pally Kolkata-700082

India

Email: allabhyaghosh@gmail.com

Ilona Lakatos

CPS and WBWC Founder and Manager

Ilona Lakatos © Ilona Art Hungary2024

Hozzászólás